Followers

beginikah membe?

ngah online fb tadi, tiba tiba keluar status mr ehem ehem kat feed aku. 4 minutes ago, so baru lagi lah ni. aku pun terus on chat box aku. (aku selalu offline chatbox bila ber-fb) apa lagi hye hye lah aku sama mr ehem ehem. cakap pasal bola sikit. tadi chelsea vs liverpool. mr ehem ehem so excited coz team favourite dia (liverpool) dah menang. aku lak excited coz dapat chat dengan mr ehem ehem. yahoo!

suddenly mr f lak chat aku, dia ngadu yg dia tengah sakit. aku slumber balas 'owh, nape bagi taw reen'. aku sedar jari jemari aku agak cabul menaip sebegitu rupa. aku sedar kata kata tu bisa membuad dia terasa. but do i care? agak kejam di situ. auuwww~ actually aku tengah sakit hati dengan mr f sebab tu aku balas macam tu. dia macam perlekehkan aku dekat membe membe dia. ta taw la apa tujuan dia. gurau kasar ke? ok reen, think positive k! yes, dia just nak gurau maybe. haishhh..aku jew fikir lain kan. even aku sakit hati gila, tapi aku rasa bersalah lak. orang tengah sakit kan. then aku pun tanya lah dia sakit apa. then dia buad ayat sadis la pulak. sob sob sob. so aku pun cakap sorry. pastu dia terus ta reply. terasa dengan ayat aku mula mula tadi lah tu.

to mr f, kalau u terasa dengan apa yg i cakap tadi, i lagi lah banyak terasa dengan u. but selama ni i bersabar, malas lah nak besarkan small matter. but baru tadi i endah ta endah pasal u, u dah terasa gila babeng kan? selama ni pernah ke u fikir perasaan i? selama ni i jew selalu ask u sihat ta. u pernah ta tanya i macam tu. i sakit, ada ke u yg ambik taw? takde siapa pun taw bila i sakit, terluka, merana! u taw ta! upsss..tipu sikit kat situ. bukan takde siapa taw, but only my PAPA jew taw. but setiap kali u sakit, u akan mengadu kat i. i ta pernah ignore pun even waktu tu i pun tengah sakit. bah kan sakit i lagi teruk dari u. u pun ta taw kan i tengah sakit. i bukannya robot yg ta pernah sakit. robot tu pun ada masanya rosak taw.

macam ni ke yg u nak kata membe? kalau betul u anggap i membe u, janganlah u selfish. bila u susah, u cari i. but bila life u senang, u pergi enjoy dengan orang lain, u lupakan i. i taw lah sekarang u dah kerja. kerja u pun bagus, ada masa depan ta macam i yg still study, sara hidup pun pakai duit PTPTPU. i ta pernah lah nak mintak wang ringgit, gaji u tu. u dun worry lah. but i agak terkilan bila teringat janji u pada i. before u keje, u pernah promise bila dapat gaji 1st nanti, u nak belikan i teddy bear. but u ta tunaikan pun janji u. takpe lah, i ta marah mana pun kat u just terkilan. bukan terkilan coz ta dapat merasa gaji u, tapi terkilan coz u banyak mungkir janji. lain kali kalau rasa ta mampu nak tunaikan, janganlah berjanji. takde lah i nak terkilan dekat u macam ni.

1 day, i dapat bongkarkan segala penipuan u pada i selama ni. but i masih bagi peluang untuk u explain. sadly, u tetap tipu i. mati mati u cuba tegak kan benang yg basah. i tertekan, menangis kerana u. ta sangka orang yg i percaya selama ni dah banyak tipu i. u ada nak mintak maaf kat i? takde pun kan. i pujuk hati i sendiri. think positive reen, maybe dia ada reason buad macam tu. so i keep contacting u as my fren. selagi i bole bersabar, i akan bersabar dengan sikap u. tapi janganlah nak cuba cabar kesabaran i. kalau i jahat dengan u 1 day nanti, jangan salahkan i pulak. i akan baik dengan orang yg baik dengan i. i jugak bole jadi jahat dengan orang yg jahat dengan i! beware!


p/s: hope mr f sedar n berubah. bukan aku sorang jew terluka dengan dia. aku sedar aku pun pernah buad salah n silap. takde manusia yg sempurna.

2 comments:

✿....rossa alina....✿ said...

dah nama pun membe..cme dekat time suka je..huhuhu..

mr ehem ehem..aicehhh!!hihihi..

MisApple said...

owh..macam tu ye membe?
better takde membe lau macam tu.
syhhh~ jgn cakap sal mr ehem ehem.
malu lah~ hikhikhik.