Followers

Malu Tahap Cipan

peristiwa ni berlaku dalam a month ago. serius ta kan ku lupa kan peristiwa ni sampai bila bila. waktu tu dalam pukul 2 pagi. aku dah ready nak tidur tapi ada sumtin bermain main dalam pala otak aku. haishhh..pergi jauh jauh lah! na mo fikir macam tu. na mo, na mo! so aku text papa aku (membe laki yg rapat dgn aku)

'weyh aku terfikr macam mana lah nanti bila tettt (nama mr ehem ehem) ada gf baru. mampu ke aku berperang dengan perasaan aku?'

then aku amin doa tidur, terus tidur tapi ta lena lagi lah. pastu report sampai, delivered 019_______ aik, apsal report no mr ehem ehem ni. apa yg aku text kat mr ehem ehem? musykil gila aku. terpaksa bukak sent items. then....

ARGHHHHHHHHH...................

menjerit di pagi buta. roomate aku yg baru bilik pun terkejut n hairan.

rumate: reen, kenapa?
aku: aku salah sent mesej.
rumate: ko sent kat siapa?
aku: aku tersent kat tettt. actually aku nak sent kat papa aku.
rumate: dia ta taw ke ko rapat dengan papa ko tu?
aku: memang lah dia taw. masalahnya dalam text tu terang terangan ada nama dia. dah la aku cakap sumtin yg betul betul memalukan. malu gila babeng lah. serius rasa macam nak sorok muka dalam lubang jamban.
rumate: apa yg ko cakap?
aku: errr..aku cakap..(ragu ragu nak cakap ke ta sebab tengah malu gila. lastly aku tunjuk jew text tu kat rumate aku)
***
***
***
(kami terdiam seketika. bengong di situ.)

aku text my papa n story everything. aku suruh dia delete text tu mana lah taw mr ehem ehem tengah tidur. sadly papa aku kat ostel, mr ehem ehem lak kat rumah sewa dia. then dah pukul 2 lebih pun waktu tu. so ta dapat lah papa aku tolong. adakah ini bermakna aku kena tanggung malu seumur hidup? owh...no!!!

rummate: ko text la dia cakap ko saja main main gurau jew.
aku: dia dah taw perangai aku lah. sure dia ta kan percaya.
rumate: alah..ko try jew la.
aku: memang dia ta kan percaya. tolong lah cari alternatif lain wey. (dah macam orang desperate dah aku)
rumate: haaa..apa kata ko cakap aku yg send msg tu. cakap tadi rumate pinjam nset. ta sedar pun rumate hantar msg tu. rummate saja nak kenakan lah tu.
aku: haaa..betul gak! apsal ko ta cakap awal awal? geliga jugak brain ko. sayang ko lebih lah!
rumate: aku selalu guna taktik tu bila salah sent msg.

segera capai nset mahal aku n dengan pantas jari jemari ku menaip.
'salam. sorry lah msg tu rumate yg send. ta sedar pun tah bila dia send. tadi baru tengok sent items, terkejut baca text tu. dah la ikut style reen msg. dye memang saja nak kena kan reen, tengoklah nanti reen kenakan dia balik.'

dengan bersungguh sungguh aku cuba yakinkan dia bukan aku yg sent msg tu. then hati aku dah separa lega. gara gara mamai aku boleh tersalah send msg. daripada mengantuk, terus aku segar macam tu jew.

***
keesokkan hari

mr ehem ehem: semalam reen salah sent msg ke? (sambil gelak gelak suka)
aku: eyh..mana ada, kan dah cakap rumate yg sent msg tu. dia saja nak kenakan reeen. (aishhh..dia ni cam taw taw jew)
mr ehem ehem: yeke? bukan ke reen nak sent msg tu kat toottt (nama papa aku)
aku: bukan..rummate lah...
mr ehem ehem: (gelak) yela rummate..(dengan nada penuh ta percaya)
aku: (mengalah) mana tettt taw? toottt cakap erk? (muka dah blushing gila gila dah)
mr ehem ehem: ta payah toottt cakap pun tettt bole taw.
aku: hmmm..yela tu. ok, reen give up. memang salah sent pun.
mr ehem ehem: tettt baca sekali pun dah taw reen salah sent. mana reen dapat idea cakap rummate nak kenakan?
aku: rummate yg bg idea.
mr ehem ehem: cakap kat kawan reen tu, aku ta bole nak tipu ex aku. dia dah taw sangat perangai aku.
aku: ok! (waktu tu jugak aku cakap kat rumate aku) so, tettt dah taw segalanya lah?
mr ehem ehem: (gelak gelak lagi) yup. tettt dah taw semua

moral value: jangan hantar pada sesiapa pun bila anda dalam keadaan mamai. jangan cuba menipu orang yg dah faham bebenor perangai anda ok!

8 comments:

aminmz said...

kahkah.. tergelak terguling hamba bc.. tu la kalo salah ngaku je trus.. kan senang.. hukhuk...

MisApple said...

malu lah nak ngaku.
muka pun dah blushing abis waktu tu.

aminmz said...

hahahaha..... tp bagus arr.. mang mr. hensem missApple kenal missApple sgt2... susah la pasni nk kelentong.. kui2

MisApple said...

since kitorang couple dulu (tp dah lama clash),
apple memang ta bole nak tipu dye.
same goes to him! hehehe.

cik misteriusha said...

even ko dh citer kt ak dlu
but..
sumpah ak still rse nk gelak
guling2 gula kapas
time bce entry ni ;D
lwak sgt even adela cian ckit
next time nantok ta pyah msj2 dh wokey..? hik3

MisApple said...

guling guling gula kapas?
trademark aku dulu tu.
hehehe.
ok, ok, dah dapat pngajaran pun.

cik misteriusha said...

guling2 gula kapas..?
ak mmg cilok ayt ko pon :)
haha after ni ak pon hati2 send msj time nantok taw

MisApple said...

bagus tu sygs.
jadikan kisah aku sbg pengajaran k.
hehehe...