Followers

menggila meraban bersama mereka

hai semua! hari ni hari yang indahkan? haha. 
bole nampak ta aku tengah happy? k fine! memang korang ta nampaklah kan.
nak taw nape aku happy? sebab tadi aku lepak dengan membe membe aku yang gila gila belaka tu. auwww~ saya pun dah terikut biol sikit. haha.

aku jaga dari tidur jep tengok ada 3 new msg kat nset.
1 of them tertaip 'ros, aku otw datang umah ko ni.. fairuz'
dengan mamainya aku reply 'nape tetiba datang?'
fairuz reply 'miza suh amek ko..'
masih mamai 'pegi mana?'
fairuz reply 'umah khazilah..'
damn! terus segar aku! tengok jam dah pukul 12 pm kot.
ok, ni lah akibatnya ta tidur malam. lepas subuh baru aku tidur kot.
aku terus reply 'apsal ta cakap awal awal. aku ta ciap agi.'
msg masuk 'takpe takpe..ko siap jew.. nanti aku datang umah ko...'
terus aku capai tuala p mandi, iron baju n tudung siap simple simple jew lah.

siapa tah cakap kat aku lamanya aku siap.
perghhh...benda korang ta cakap awal awal nak p kenduri.
dah otw ke rumah aku baru nak text.
mau gak aku pelangkung korang. haishhh.
maka dengan itu berkonvoilah kami ke seri iskandar.
after perut kenyang mulalah perangai menggila meraban kami datang.
bergambar bukan main lagi na.
bajet membe kitorang yang kahwin padahal abang dia jew pun yang kahwin.
memang ta bole blah lah kitorang. tetamu yang lain pandang jew kami kot. 
ada kami kisah? haha.
 
as usual aku dipadankan dengan bashi.
diorang siap plan nak snap pic kitorang berdua. babi lah korang!
nasib aku sporting taw. ikutkan jew lah. just for fun kan.
bashi pun ngade sangat suka buli aku.
suruh aku tolong basuhkan tangan lah, ambik kan cendol lah, ambik nset lah.
bajet aku wife betul ko kan. tumbuk kang!
ha...nazwan pun buli aku. samdol betul lah!
elok elok aku ambik cendol letak atas meja nak makan.
bole pulak dia tarik mangkuk aku tu and terus makan.
terpaksa aku ambik lain. nasib jarang jumpa ko kan.

dah lama melepak tu kitorang pun balik rumah fairuz.
plan asal nak solat kat sana and tukar kereta. pastu merayap pegi karok.
emak fairuz ta bagi keluar lak. so lepak jew lah karok kat situ.
tiba tiba fiza call kata dia nak keluar. huh? sapa nak hantar kitorang balik rumah?
selama ni fiza lah driver kitorang. adesss...
ta kan semua nak naik kereta miza lak.
ta tersumbat kot dalam tu. kitorang kan ramai.
call fattah, ta reti nak angkat lak. ta kan merajuk lak kot. haha.
call lah hasrol lak, nasib hasrol bole ambik kitorang.

waktu tengah suka ria snap pic kat luar tu tetiba tersedar lampu kereta miza ta tutup.
ha, ha, ayok ta taw, siapa buad? macam bangang lak aku cakap cam tu. haha.
try start enjin dah ta bole. lampu tadi dah makan bateri.
dengan bantuan jiran fairuz dan tenaga membe membe laki menolak kereta,
akhirnya berjaya juga start enjin tu.
fuhhh...selamat! sian miza wey, dah cuak dah dia.
ingatkan bateri DSLR ezham jew out, bateri kereta miza pun out jugak. haha.
ok, semua dah penat nampaknya. baliklah rumah masing masing.

p/s: ezham, sila upload pic dengan kadar segera. aku dah ta sabar hookay! 
lagi p/s: belajar pekataan baru hari ni 'gelojoh'. haha. macam bangang jew mereka. dah lah sentap, pastu gelojoh.

No comments: