Followers

Mudahnya memberi advice

IBU??? apa erti seorang ibu? setiap orang mesti mengimpikan seorang ibu yang bole memahami, bole bercerita, tempat meluahkan perasaan and paling penting ibu yang sangat menyayangi and caring. tipulah kan kalau ada orang cakap suka ibu yang suka marah marah, tengking or asyik bagi penampo. salah ke aku mengimpikan seorang ibu yang understanding? aku ada emak lagi tapi...entahlah. korang mesti nak advice 'bersyukur pada apa yang ada'. ok, aku taw itu! aku still bersyukur ada emak daripada membe membe aku yang emak diorang dah meninggal. tapi aku sunyi...sunyi sangat! aku ta bole bergurau senda dengan emak aku. ta bole sharing problem dengan emak. aku jeles dengan membe membe aku yang kamceng giler dengan ibu diorang. aku nak sangat berada di tempat diorang. korang bole advice aku macam macam. tapi kalau korang ta rasa apa yang aku rasa ta payah cakap banyaklah! cakap memang mudahkan? senang jew nak bagi advice kat orang lain. tapi pernah ke korang bayangkan andai kata korang kat tempat membe korang yang ada problem tu? bole ke korang buad macam apa yang korang advice kat membe korang tu? sebab tu lah kalau membe aku share problem dengan aku. aku hanya mampu menjadi pendengar. aku ta mampu bagi advice coz aku dah lalui segala perit kehidupan ni. 

mesti semua orang pernah dengar kisah dongeng cinderella kan? happy ending jugak kan? tapi tu hanya kisah dongeng lah! ta payah nak berangan lah setiap penderitaan akan ada happy endingnya! kita hidup di alam realiti kot bukan fantasi mahupun dongeng. tapi ta dapat nak di nafi kan yang aku pernah berharap akan ada happy ending dalam hidup aku. macam bodoh jew berharap macam tu! setiap kali aku jatuh, aku perlu bangun sendiri. aku takde seorang ibu yang sentiasa di sisi bantu aku untuk bangun. nak harapkan seorang kekasih? lagilah hampeh! ta payah nak harapkan orang lain sangatlah. yup! sebab tu orang sekitar aku akan nampak aku happy go lucky jep. tapi diorang semua bole nampak ke hati aku? luaran ta semestinya sama dengan dalaman. luaran aku diorang ta kan nampak secebis luka pun. kenapa? kerana hanya dalaman aku yang luka berdarah! FULLSTOP!

p/s: jangan ambik serius sangat apa yang aku taip ni hookay! macam psiko jew kan? ta payah nak faham sangatlah. time to sleep!

2 comments:

nana said...

kaw mmg psiko ! hahaha
aku xske word verification tu ley x?

MisApple said...

cehhh...ko baru taw ke na ?