Followers

Budak busuk sudah tua!

ohoi! korang tau ta hari ni hari apa? ahad? yes, bagus! tapi bukanlah hari weekend bagi penduduk yg berada di kedah macam kami yaw. jua bagi negeri klate and ganu kito.
eyh jap, jap. actually aku nak bagitau yg hari ni pada tarikh 20 March 2011 merupakan birthday budak busuk yang bernama NOOR 'IZZAH BINTI RAMLE.
mari ramai ramai kita nyanyikan lagu Allah selamatkan kamu untuk birthday girl! yeayyy!
aku with birthday girl. ini bukanlah pic pada hari kejadian.

SURPRISE 1
izah: (otw balik bilik beliau dari bilik khairun sheda)
 
aku: weyh tengoklah kucing tu! apa benda yg kucing tu buad? teruk betullah! (dengan muka serius sambil tunjuk ke arah longkang yg di kelilingi oleh mereka)

mereka: tu ha dye! tah pape lah! (sambil kecoh beramai ramai dengan nada serius. maaf, dialognye aku ta ingat pulak coz bercakap secara berjemaah kan)

izah: weyh, kenapa? kenapa? apa jadi? (sambil turun balik dari tangga yg baru beliau naik. kemudian izah terus menerpa ke arah kami)

aku: (terus baling tepung tepat ke arah muka izah)
 
izah: aaaaaa..... (menjerit sambil terlompat lompat)
 
mereka: (baling tepung secara berjemaah pada izah sampai izah terduduk)

teha: (mengambil kesempatan tuang tepung dari plastik atas izah masa izah terduduk)

kahkahkah! gilalah putih siottt kau izah! seluruh badan dah bertepung. kalau ada minyak letak dalam kuali, pastu kita goreng je! rangup wooo! kahkahkah!

SURPRISE 2
mereka: jom lah izah pergi bilik air bersih kan semua. (sambil naik tangga menuju ke toilet)

aku & teha: cepat bersihkan kita dulu. (sambil berlari lari untuk mendahului izah. then kami standby sebalik dinding sambil angkat baldi berisi air gamat plus tepung)

izah: (masuk sambil tanggalkan tudung)

aku & teha: (simbah air busuk pada izah dengan muka ta besalah)

izah: aaaaa.... (menjerit terkejut dengan tindakan kami)

mereka: (menonton sambil mentertawakan izah and ngelat dari terkena air busuk)

aku, izzah & teha: come to mama (sambil pergi ke arah mereka yg lain untuk peluk mereka supaya busuk bersama)

weyh gilalah busuk air tu weyh. ta pasal pasal aku dengan teha turut terkena air busuk tu kan. izah lah paling lenjun di situ ye. waktu ni lah semua nak lari dari berkasih sayang kan? ta pasal pasal kami bertiga terpaksa mandi and basuh baju di tengah malam. bole payu payu berair macam ni. mandian birthday girl ditaja oleh shokubutsu by reen :) wangi ta? wangi ta? hahaha.

 SURPRISE 3
kami: (melepak lepak di bilik izah sambil kecoh huhuhaha)

aku: izah, sorry lah tau. izah marah ke?

izah: takpelah. izah ta marah pun. (sambil tersenyum lebar)

kami: izah ni je lah yg kitorang mampu sebagai present izah. kitorang ta mampu lah nak beli bagai bagai untuk celebrate. sorry ye.

izah: takpelah. ni pun izah dah surprise.
 
mas: mas nak balik dulu lah izah. (sambil keluar dari bilik)
 
aini: aku dah mengantuk lah. aku pun nak balik. (ikut jejak langkah mas)

teha: eee...baju ni busuklah. kena rendam dulu (sambil bawak baju ke bilik air)

aku: huaaaa...nak balik bilik jugaklah (sambil tayang muka mengantuk. mereka yg lain pun semua keluar jugak selepas tu)

aini & mas: (ambil kek and nyalakan lilin kat luar bilik)

sheda: weyh tutup lah lampu koridor and lampu bilik. (lantas aku mengikut arahan)

izah: weyh siapa pulak yg tutup lampu bilik aku ni.

kami: (muncul depan bilik sambil bawak kek and nyanyikan lagu birthday) happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday to izah, happy birthday to you.... (serentak clap hand secara berjemaah)

waktu tu aku tengok muka ko memang surprise and happy gila kan izah. tersenyum lebar jep kau. suka lah tu. hahaha. babe, happy birthday sweet 20! may God bless you. jangan nakal noty lagi ye busuk. wahhh...ko dah tersingkir dari geng belasan tahun dah. haaa...jangan nak terlebih matang pulak ye. mana tau excited amat dah jadi puluhan tahun ni. hehehe. sayang kau lah babe! <3

 

PENCERITAAN SEMULA (POSMOTEM)
sheda: izah sebenarnya aku bukan nak terkencing pun. tapi reen cakap diorang baru nak turun.

izah: patutlah ko asyik panggil izah, tunggu aku!

sheda: aku dah risau bila tengok izah naik tangga. izah ta nak pergi kat diorang ke.

aini: tadi aku tengok izah kenapa? kenapa? aku pun ha, ha, kenapa? kenapa?

mereka: risau tadi aini yg kena karang. bukan si izah. 

teha: aku tengok aini pun macam terkejut sekali.

izah: aku ingatkan kucing tengah mengawan. korang semua pergi bawah tengok jep. aku pun nak tengoklah kenapa.

kami: yes! menjadi jugak lakonan kami. nasib baik izah makan umpan. hehehe.

izah: korang memang terbaiklah. izah pun ta sangka. memang menjadi lah surprise. siapa yg rancang? mana korang dapat tepung?

leha: tu tepung aku ingat nak buad jemput jemput esok pagi.

izah: reen, izah bagi full mark lah. ta payah buad role play dah. hehehe.

izah, alangkah bagus kalau ko lecturer aku kan. ta payah role play bole dapat full mark dah. kahkahkah. kek tu serius sedap. tapi izah bernasib baik coz kek tu takde krim. best kan izah berbedakkan tepung and bermandikan air campuran gamat dengan tepung? nak lagi ta? nak lagi ta? hehehe.

sheda ko memang pelakon pembantu terbaiklah. leha merupakan camerawoman berwibawa. ta lupa juga pada pelakon pelakon lain yg turut menjayakan projek ini iaitu mas, aini, mira, sa, peng, mimi and pah. teha selaku roomate izah merupakan penaung yg sangat hebat. siapakah pengarah projek or directornya? ce teka, ce teka. reen iaitu aku lah orangnya! kahkahkah. a lot of tengs kepada korang yg telah bersama berganding bahu untuk mejayakan projek ini.

udah udah le tu korang ye. pas ni jangan mengenakan orang lagi tau. bawak bawak le bertaubat. sem depan je lah baru kita rumble orang lagi ye? hehehe. psttt...actually diorang dah ugut aku kot turn aku lak next month. especially si izah tu yg kononnya nak balas dendam kat aku. gilalah macam tu! nanti aku nak tidur awal! kahkahkah.

p/s: ta semua dialog tidak dapat di paparkan di sini untuk bacaan umum. muka kami ketika kejadian tidak dapat di paparkan. harap maklum.



2 comments:

bedpet said...

muahahahaha. kesian izzah ooo. memang terbaek lah! ekekeke

MisApple said...

next sem turn sape lah pulak kan .
hehehe *gelak jahat