Followers

Aku memasak superb!

perghhh...kenyang gila aku. Alhamdulillah. padahal aku makan ta banyak pun tapi kepuasannya tu buad kan aku rasa kenyang gila gila bai. ni lah nikmatnya kalau makan masakan sendiri kan. tadi lapar gila coz ta makan langsung lagi hari ni. bukak periuk, nasi ada lagi seciput. arghhh...takpe, bedal jep. makan sekadar nak avoid dari kegastrikan jep niat aku. sekali tengok lauk depa ta tinggal untuk aku pun. hadoyai. ta sadis pun, memang aku dah biasa macam ni. hehe. so macam biasa dengan lagak chef handalan aku bukak peti ais, bukak kabinet dapur. cari kot kot ada pape yang bole aku masak dengan simple dan pantas. tetiba terbayang pulak masakan mak angkat aku. fuhhh...terliur! macam mengidam lah pulak. masakannya pun sangatlah simple tapi lazat nak mampuih bagi aku. keluarkan segala macam bahan, masak semua, siappp! errr...tapi rupanya ta berapa nak macam mak angkat aku masak. risau gak aku kalau ta sedap. sekali makan, perghhh! nikmat bai! sedap sampai ta cukup. menyesal pulak ta masak banyak banyak. hehe.

pagi tadi adik aku (kakak) yang darjah 4 tu ada hari sukan. dye ada masuk 1 acara. acara lontar apa entah, aku ta berapa nak ingat dye cakap. bila aku tanya lontar peluru ke, katanya bukan. patutlah mula mula dye susah nak bagitau aku acara apa yang dye masuk. dye cakap takut aku dengan abang aku gelak. memang kitorang gelak sakan pun lepas dye bagitau. kalau korang tengok adik aku tu kecik jep orangnya, kurus pulak tu. macam mana entah bole sesat masuk acara kejadah tu. actually dye nak masuk lumba lari tapi dye ta dapat. aku terniat gak nak p tengok. bole jugak tinjau tinjau macam mana rupa sekolah lama aku tu kan. tapi, malam semalam aku ta bole tidur sampai ke pagi. aku pun takde semangat nak pergi. excited sangat kot dengan kemenangan sepah semalam, nak pulak teruja tengok dafi muncul. next year pun bole kan. baru aku tau yang adik aku rumah kuning, sama macam aku waktu sekolah rendah dulu. selama ni aku ta pernah tanya ke erk? aku pun confius dah =,=' 

petangnya aku pergi eco park. paktam aku bawak layang layang. tapi liat betul nak naiknya. at last dapat naikkan jugak tapi senget layang layangnya macam nak jatuh. bak kata adik aku yang 3 tahun tu 'layang layang tu dah penat'. cisss...mana entah dye belajar layang layang bole penat? =,=' weyh, ikan kat sana besar besar weyh. aku rasa macam nak tangkap jep pastu letak dalam tasek sime darby kat uum tu. bole lah bila balik u nanti, petang petang aku bagi makan ikan. ni asyik biawak jep yang aku nampak berenang renang dalam tasek sime darby tu sampaikan pernah timbul persoalan kat group DPP SIME DARBY UUM, ada ta ikan kat dalam tasek tu. hadoi!


notakeyboardsoso: 26/6 birthday membe aku. kalau dye baca entry aku ni, aku nak wish dekat dye HAPPY BIRTHDAY! may God bless u, long life for u! kalau nak hadiah, sila check your email k.

domo cute! gerammm!




10 comments:

Mr.Thinker@Ali said...

Nak show off Tradewinds skali boleh x? Hehehe. ^^

Jer ... said...

good :)

MisApple said...

@mr. thinker:
tradewinds ada ke tasek?(muka bongkak)
hehehe :)

MisApple said...

@jer:
aik...apa yg good nye?

bedpet said...

hahahaha. tak boleh blah nak letak kat tasik tu. adeh. tergelak2 aku.

Mr.Thinker@Ali said...

Cet. Mentang2 Tradewinds x ada tasik. Xpe2. Hahaha. ^^

MisApple said...

@bedpet:
saja nak memeriahkan tasek SD.
hehehe.

MisApple said...

hahaha.
apa entah yg special dgn tradewind tu :p

nama saya SYAWAL FITRAH said...

ko memasak? sumpah poyo! nak siang ikan pun tatau!~ :P

MisApple said...

aku tau lah bbe.
ko jep yg ta penah tengok kehandalan aku.