Followers

appreciate

APPRECIATE. bagi aku kalau someone tu dah usahakan sesuatu, kita seharusnya bagi kerjasama pada dia. at least orang tu akan rasa orang lain appreciate usaha dia. hari tu fariz post kat wall suggest supaya aku buat plan berbuka puasa bersama. so aku pun discuss lah dengan wan pasal benda ni. then wan jugaklah yang pergi survey cari tempat yang best. then bila aku dah create event tu kat fb, ada yang cakap tempat tu jauh. ada jugak yang suggest buat kat mcd jep. lepas tu wan chat aku. dia buat ayat sentap and suruh aku je lah uruskan. dia cakap kat aku yang dia dah carikan tempat A punya tapi orang lain ta appreciate pun apa yang dia buat. aku pun dah rasa serba salah. so aku suruh diorang pilih antara mcd dengan lan's catering. haaa...dah tu ramai pulak boleh sokong lan's catering kecuali sorang. dia kata macam ta dapat join kalau buat kat situ sebab jauh. jauh? aku ta tau lah nak kata apa. ta lah jauh sangat tempatnya. dalam 20 minit jep perjalanannya. lagi pun kau tu laki kot. kalau perempuan tu aku fahamlah jugak maybe parents ta benarkan. kau nak bagi alasan takde transport? kau boleh jep tumpang orang lain. lagipun aku dah bagitau kita akan gather sebelum pergi sana. kita semua gerak sama sama. lagipun kalau mcd macam ta berapa seronoklah. mcd tu kan dekat jep so memang kitorang dah selalu lepak situ. sometime nak jugaklah rasa suasana baru. lagipun bukan hari hari nak berbuka puasa bersama kan. aku ingat lagi waktu duduk melepak dekat mcd hari tu siapa entah suggest buat gathering. berbuka puasa bersama tu dapat gathering jugaklah kan? then macam macam hal lah pulak. tu lah bukan senang nak jayakan sesuatu event. tapi aku sendiri pun kena faham jugak mungkin yang lain tu ada hal lain sebab tu ta boleh join. hey, aku tulis entry ni bukan niat untuk bagi sesiapa terasa. aku just kesian kat wan and nak orang lain cuba appreciate usaha dia. so jangan pulak ada yang tarik muka ketat kat aku pulak lepas ni.


next point still pasal APPRECIATE jugak tapi dari sudut cinta pulak. tadi membe aku bagitau aku yang dia dah breakoff dengan bf dia. opsss...i mean ex-bf dia. hehe. after dia story everything, aku dapat tau dia yang mintak break sebab dye dah ta tahan dengan lelaki tu. ok, aku faham situasi dia. selama ni dia dah banyak bersabar dengan that guy. that guy ta care pun pasal dia. jarang text or call dia. kalau diorang text pun that guy selalu lambat reply. tapi kalau dia lambat reply that guy dah syak macam macam kat dia. that guy macam takde masa pun untuk dia tapi dengan membe membe boleh pulak. to that guy, dia ta berniat pun nak kongkong atau halang kau lepak dengan membe kau. but at least kau informlah dia yang kau nak keluar dengan membe. dia pun ta kan kacau kau lah. ni ta, sometime kau lesap macam tu jep. kalau ye pun kau busy ta boleh ke kau ambik berat jugak pasal dia? dia ta suruh pun kau text dia every seconds or every minutes. kalau kau just hantar 1 text pesan dia supaya jangan lupa makan pun dia dah rasa kau caring tau ta. kau sedar ta selama ni dia bertahan jep dengan sikap kau sebab dia sayangkan kau? tapi kau kena ingat setiap orang ada tahap kesabarannya. sampai bila kau nak dia terus bersabar sedangkan kau ta pernah cuba perbaiki diri. apa salahnya kalau kau appreciate orang yang sayang kau, yang sentiasa ada kat sisi kau selama ni.


so readers, please APPRECIATE apa yang sekeliling kau cuba buat untuk kau. janganlah jadi BUTA HATI. kau tau ta kalau kau just cakap "thaks for your concern." tu pun dah mampu buat orang tersenyum and rasa dihargai. ok, dah penat. daa!








No comments: