Followers

Pada hari ini, eh dah kira semalam la kan 25 Mei? Kawan yg selalu aku cari di tengah malam di kala aku stress-sedih-happy  telah selamat mendirikan rumah tangga. Congrats and selamat pengantin baru.

Malam sebelum status bujang dia terhapus, sempat aku wechat dia.

Aku: selamat pengantin baru!
Kawan: trime kasih..mane hadiah..
Aku: (animation hadiah)
Kawan: trime kasih..dalam ad ape tu?
Aku: eh bukak je la.
Kawan: susah..tgn ad inai
Aku: eh taip wechat boleh pulak eh?
Kawan: pakai 1 jari je touch skrin…
Aku: lepas ni da jd suami org.
Kawan: tula..tgal bpe jam je lg…reen sedih x?
Aku: laaa…awat nak sedih lak? Mesti la happy.
Kawan: bgs la…jgn sdih tau..hee…reen jge dri elok2 ea..
Aku: yeee…tau la. Reen kan dah besar.


Alahai di saat kau menghampiri alam perkahwinan boleh pulak pesan suruh jaga diri pulak kan. Nak kasi aku terharu ke apa ni? Kawan yg baik mesti la happy bila kawan dia bahagia kan? Selamat la kau lepas ni sebab aku tak kan kacau kau tengah-tengah malam lagi. Tak payah la kau tanya aku, “reen kenapa ni?” dengan nada lembut seperti seorang abang yg sedang pujuk adiknya. Thanks sebab sudi tadah telinga dengar aku bebel selama ni. Cepat-cepat bagi aku anak buah tau! Kita sentiasa kawan.

No comments: